Skupina výrobcov automobilov nalieha na ukončenie dotácií pre čínske elektromobily

Jeong Marn-ki, prezident Kórejskej asociácie výrobcov automobilov, povedal, že čínski výrobcovia automobilov by mohli zvýšiť vývoz EV, pretože domáci dopyt trpel postupným ukončovaním subvencií v Pekingu a obchodným sporom so Spojenými štátmi.
 
„Očakáva sa, že čínski výrobcovia automobilov, ktorí prechádzajú ťažkosťami doma, sa obrátia na susedný kórejský trh,“ povedal Jeong v rozhovore pre agentúru Reuters.
 sportovní vůu.jpg
Južná Kórea – domov Hyundai Motor a Kia Motors – ponúka jednu z najvyšších svetových dotácií na elektromobily.
 
Čínski výrobcovia automobilov vrátane spoločnosti BYD, predstavovali takmer 40 percent z 19,3 miliárd wonov (16,5 milióna dolárov) v kórejskom predaji elektromobilov, ktoré v minulom roku poskytli dovážaným výrobcom automobilov, podľa údajov priemyslu.
 
Hoci čínski výrobcovia automobilov zvyšujú predaj elektriny v Kórei, elektromobily vybavené kórejskými batériami nemajú nárok na štátne dotácie v Číne.
 
„Čína vytvorila nerovnaké podmienky pre zahraničné značky,“ povedal Jeong, ktorý vedie lobistickú skupinu, ktorá zastupuje Hyundai, Kia a ďalších domácich výrobcov automobilov.
 
„Medzinárodné vzťahy by mali byť založené na recipročných princípoch. Ak Peking ovláda nôž, mali by sme používať aj nôž. “
 
Čínski výrobcovia automobilov zmenšujú priepasť s Hyundai v predaji elektrických autobusov v Južnej Kórei, ktoré sú podľa údajov z priemyslu oprávnené získať 100 miliónov wonov (85 500 USD).bmw.jpg
 
Čínski výrobcovia automobilov, ako je BAIC, sa teraz pozerajú na rozšírenie segmentu osobných automobilov v Kórei.
 
„Je to ako keby Južná Kórea využívala peniaze daňových poplatníkov na rozvoj priemyslu v Číne.“
 
Jeong tiež povedal, že je nádejný, že Spojené štáty oslobodia Južnú Kóreu od potenciálnych taríf za vozidlá, keďže Soul urobil ústupky na autách v revidovanej obchodnej dohode s Washingtonom.