Odmeňovací systém by mal motivovať, zvýšiť výrobu a kvalitu práce, koniec koncov priniesť firme zisk


V každej firme by sa k motivácii zamestnancov malo hľadieť i na odmeny. Odmeny sú vlastne aj jedna zo súčastí uvádzajúcich sa v ponuke práce. Okrem prilákania nových zamestnancov predovšetkým motivuje tých skúsenejších k lepším výsledkom, či k zaujatiu zodpovednejšieho postoja. Ako ale postupovať smerom, aby odmeny bolo možné zrealizovať a to štýlom, aby motivovali zamestnancov, no na druhej strane, aby bola vo finančnej výhode i samotná firma?

úspěch

•         Na začiatok vytvoríme plán
Firma by mala mať stanovené svoje plány a ciele, akých sa bude držať. Do plánu ale musí zahrnuť i spomenuté odmeny a to smerom, aby boli nastavené v ronakej línii spolu s víziou postupu firmy. Čiže zahŕňa plán firmy okamžitý finančný zisk, alebo postupný? Na základe týchto kritérii by sa tak mal nastaviť spravodlivý odmeňovací systém. V prípade, že si niektorých zamestnancov túžime nechať dlhšie, motiváciou zostať práve v tejto firme pre nich môžu byť bonusy za vernosť alebo príspevky na dôchodok. Ale odporúča sa aj zvážiť priemerný plat ich pozície na trhu, no a trošku ho navýšiť.

Tým pádom budú vedieť, že pri nástupe ku konkurenčnej firme by začínali opäť s nižším platom (aký ich pozícia priemerne obnáša), čo by sa im po finančnej stránke neoplatilo a tak je pravdepodobné, že svoj potenciál a snahu budú prinášať ďalšie roky práve vašej firme, čo sa samozrejme oplatí. Úplne iná situácia nastáva v ojedinelých prípadoch rýchleho finančného zisku. V takom prípade sľúbme určité bonusy a konkurečne vyšší plat ihneď , no iba pokiaľ vieme, že sa nám to nakoniec niekoľko násobne vráti späť.

souhlas

•         Nielen peniaze robia človeka šťastným
Sme vychovávaní k mysleniu, kedy si pri tejto vete asi poťukáme na čelo. Ale verte mi, ani v práci to nie je iba o peniazoch. Ak má spoľahlivý zamestnanec vytvorené čoraz lepšie podmienky a hľadí sa napríklad i na jeho rozvoj, je to pocit na nezaplatenie.

Odmeňovací systém by mal motivovať, zvýšiť výrobu a kvalitu práce, koniec koncov priniesť firme zisk
2 (40%)1